Van den Hout automaten

‘15 Offertes in 2 Maanden’

In de wereld van koffie is passie alles. Van den Hout Automaten begrijpt dit, maar hun online aanwezigheid was niet zo bruisend als hun espresso. Dit bedrijf was onze eerste klant en met trots steken wij vandaag de dag nog steeds onze nek voor hun uit. Hier is hoe we dat doen:

50%

Stijging in offerte aanvragen

De Uitdaging

  • Het rendement van het advertentiebudget inzichtelijk maken.
  • Concurreren in een moeilijke markt.
  • Integreren van het ouderwetse salesproces met de online aanvragen.

Het Resultaat

  • ROI van 480%.
  • 2.000 groei in maandelijks organisch verkeer over 4 maanden.

De kern van deze case…

✅ Naarmate het rendement van de advertenties inzichtelijk was, werd het duidelijk dat hier verdere potentie voor groei lag.

✅ Onze SEO strategie was niet gericht op zoveel mogelijk bezoekers genereren maar juist op het genereren van bezoekers naar de meest belangrijke producten.

✅ In het begin van de samenwerking was het lastig om de digitale leads te integreren in de sales afdeling van het bedrijf. Sales software was uiteindelijk de oplossing voor dit probleem.

Introductie

Onze samenwerking met Van den Hout Automaten begon in 2019. Door de jaren heen hebben wij het bedrijf leren kennen als een vriendelijk en hardwerkend familiebedrijf. 

In eerste instantie bestond onze samenwerking alleen uit social media werkzaamheden. Dit is op een later punt achterwege gelaten en de focus werd verschoven naar het beheren van de advertentiekanalen en de SEO werkzaamheden.

Planning

In het begin van 2023 namen wij het beheer van het Google Adwords account over van een andere partij. Zo’n 10 maanden had dit gezorgd voor een ROI op het advertentiebudget van 480%. 

De primaire focus lag bij het inzichtelijk maken van marketingdoeleinden achter de campagnes. In plaats van op alles te focussen, vernauwden wij onze focus naar alleen maar directe offerte aanvragen. Dit leidde in een periode van 2 maanden al tot beter presterende campagnes.

In de 8 maanden daarna heeft onze focus alleen maar gelegen op het A/B testen van de campagnes en het stapsgewijs verhogen van het advertentiebudget. 

Onderdelen

De SEA (Search Engine Advertising) werkzaamheden worden uitgevoerd door Rosanne Keller en zijn exclusief gefocust op het verkrijgen van ingevulde offertes. De doelgroep van het bedrijf heeft over het algemeen een lange koopcyclus en hiermee moet rekening gehouden worden in de advertentiecampagnes. 

De SEO werkzaamheden waren begonnen met een SEO strategie, die bestond uit een technische analyse door onze SEO specialist, en uit een strategiesessie met de salesman van het bedrijf. Deze dichte samenwerking heeft ervoor gezorgd dat de SEO werkzaamheden gefocust waren op het genereren van duurzame groei in de organische bezoekers.

Conclusie

Vanuit Giraffe Marketing werken we graag samen met Van den Hout Automaten, tot dusver hebben we mooie resultaten kunnen behalen en we hopen dit nog vele jaren te kunnen voortzetten!

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Neem dan contact op met Jelle!